عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره عدم تحقق شعار اشتغالزایی دولت تدبیر به ویژه در مورد پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، گفت: تحقیق‌ و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه تا لغو مصوبه پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 10 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه تا لغو مصوبه پیگیری می‌شود و تنها در صورت معلق شدن واگذاری تحقیق و تفحص به تعویق می‌افتد.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با اشاره به بررسی مجدد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه از سوی مسؤولان مربوطه، تاکید کرد: مسائلی از جمله اینکه آیا در شرایط واگذاری پالایشگاه کرمانشاه قانون رعایت شده است یا خیر؟ آیا جایگاه کرمانشاه در سند آمایش انرژی کشور حفظ می‌شود یا خیر؟ سبب ایجاد ابهاماتی در واگذاری این پالایشگاه شده است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هنوز سرنوشت پالایشگاه آناهیتا و تولیدات و پیشرفت آن مشخص نشده که پالایشگاه کرمانشاه واگذار شود، 

گفت: پالایشگاه کرمانشاه در زمان دوران دفاع مقدس تاکنون با مجاهدت‌های مردم حفظ شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از پالایشگاه کرمانشاه به اتفاق آرا در کمیسیون انرژی، بیان کرد: یکی از ابهامات در واگذاری پالایشگاه عدم محاسبه قیمت واقعی بیت‌المال است.

وی تصریح کرد: سابقه تعطیلی کارخانجات و شرکت‌های واگذار شده، عدم رعایت الزامات حفظ کاربری آن تاسیسات در کرمانشاه، بیکاری و به مخاطره افتادن امنیت کارگران و کارکنان پالایشگاه و... از دغدغه‌های نمایندگان کرمانشاه برای جلوگیری از واگذاری این پالایشگاه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای پالایشگاه کرمانشاه بیش از هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده، اما 180 میلیارد تومان به صورت اقساطی از واگذاری دریافت می‌شود، گفت: مبلغ 180 میلیارد تومانی که برای واگذاری مشخص شده، با املاک و میزان ثروت پالایشگاه همخوان نیست.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی به تصویب تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به اتفاق آرا در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه کمیته‌ای برای بررسی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه در کمیسیون انرژی تشکیل شده است، ادامه داد: این کمیته اجرای پس از بررسی اسناد و مدارک، حضور میدانی در محل پالایشگاه، بازدید از انبارها، عرصه و عیان و مستحدثات گزارشات میدانی را جمع‌آوری کرده است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه اگر دستور وزیر اقتصاد برای بررسی مجدد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به معنای تعلیق واگذاری است، نمایندگان کرمانشاه حاضر هستند که تحقیق و تفحص به تعویق بیافتد، گفت: اگر عمل آنان برای جلوگیری از تحقیق و تفحص باشد، ادامه طرح به قوت خود در مجلس بررسی می‌شود.

این مسؤول افزود: طرح تحقیق و تفحص از پالایشگاه کرمانشاه تقدیم هیئت رییسه مجلس شده است و تنها زمانی تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه معوق می‌شود، که واگذاری این پالایشگاه تعلیق شود.

وی در خصوص دستور رفع مانع از احداث پتروشیمی اسلام آباد غرب در دستگاه‌های مربوطه، خاطرنشان کرد: با وجود اشتغال‌زایی بی‌سابقه طرح بزرگ پتروشیمی اسلام‌آبادغرب، متاسفانه در برخی دستگاه‌های دولت همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد، کم کاری در این رابطه مشهود است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید براینکه به اعتقاد بنده دلیل اصلی عدم تحقق شعارهای اشتغالزایی به عملکرد حسن روحانی و دولت یازدهم با چنین کم کاری هایی از سوی دستگاه‌های دولتی منوط شده است، گفت: این متولیان باید برای رفع مشکلات موجود در این منطقه وارد عمل می‌شدند و عملا تاکنون کاری صورت نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار